Tribul Mindvalley

Dana Marin decembrie 30, 2017 0 comments 0

Academia Mindvalley este o şcoală online pentru toate aspectele pe care învăţământul tradiţional uită să vă înveţe. Vă aducem cursuri de elită de la autori de top specializaţi pe dezvoltare personală care să vă permită să treceţi prin transformări remarcabile în toate aspectele vieţii dvs.

Toţi aceştia ştiu că sunteţi mult mai Extraordinari decât aţi fost îndrumaţi să cre-deţi.

Iată viziunea lui Vishen Lakhiani pentru o lume mai bună, începând cu locul de muncă.

Cum poţi atrage talente de top şi crea o forţă de muncă dispusă să meargă până la capăt pentru companie? Răspunsul nu este salariul, avantajele sau bonusurile. Ci cultura. Efortul de a construi şi a investi într-o afacere pozitivă vă poate seca de timp, resurse şi bani. Dar cercetătorii sugerează că recuperarea investiţiei de a avea o forţă de muncă fericită poate fi măsurată şi în bani şi în satisfacţia perso-nalului.

Conform Jurnalului pentru Sănătatea Comportamentală a Locurilor de Muncă, activităţile de bună calitate pentru crearea culturii organizaţionale cultivă cu suc-ces angajamentul la nivelul întregii companii de a satisface clientela. Alte beneficii includ: performanţa sporită, scăderea fluctuaţiei personalului, creşterea satis-facţiei la locul de muncă, un angajament mai mare în rândul angajaţilor, mai puţine erori şi statutul de invidiat de a avea un loc de muncă pe care vi-l doriţi.

Juriul a deliberat în mod oficial: Angajaţii fericiţi şi sănătoşi costă mai puţin companiile. Ca urmare a unui studiu din anul 2011 realizat de Şcoala Economică din Londra s-a descoperit că majoritatea costurilor investite în promovarea bunăstării la locul de muncă a adus o recuperate a investiţiei anuale de 9 la 1, o productivitate crescută şi un absenteism redus. Dacă sunteţi proprietarul unei afaceri, depinde de dvs. să creaţi o cultură organizaţională, a spus fostul profesor MIT, Edgar Schein, care afirma că singurul lucru făcut de lideri care are o im-portanţă reală este acela de a crea şi a administra cultura organizaţională.

Cum creezi o bună cultură organizaţională la locul de muncă? Directorul Executiv al Mindvalley, Vishen Lakhiani, este omul care se află în mod oficial la intersecţia dintre meditaţie şi business, şi a făcut din cultura organizaţională o adevărată artă.

POVESTEA ORIGINILOR

Născut în Malaiezia, Lakhiani şi-a petrecut nouă ani în Statele Unite, studiind la Universitatea Michigan înainte de a se muta în California pentru a lucra ca antre-prenor şi inginer programator în Silicon Valley. Dar după criza tehnologică din anul 2001, un număr uriaş de afaceri din domeniul tehnologiei şi companii abia înfiinţate s-au desfiinţat şi au dispărut peste noapte. Acest eveniment, o catastro-fă pentru toţi antreprenorii din domeniul tehnologic, a reprezentat pentru Lakhiani şi o binecuvântare şi un blestem. „În aprilie 2001, 14.000 de angajaţi au fost restructuraţi doar în Silicon Valley,” spune Lakhiani. „Mi-am pierdut com-pania şi toate economiile, şi aveam datorii de 30.000 de dolari.” Aceasta a fost perioada de dinainte de „pepiniere”, „când orice puşti care avea o idee bună putea obţine fonduri decente de finanţare.”

După această perioadă, viaţa lui Lakhiani a devenit din ce în ce mai grea, până în punctul în care căminul său era extrem de modest: o canapea închiriată de la un student din anul doi. „Nu-mi permiteam nici măcar un apartament, aşa că am închiriat o canapea de la un student din Berkeley. Eram absolvent şi închiriasem canapeaua unui student din anul al doilea.” În timp ce locuia efectiv pe o canapea, în loc să administreze companiile informatice de mâine, a ajuns să aibă ceea ce el numeşte o slujbă mizeră clasică, „vânzarea de tehnologii pentru avocaţi. A fost o slujbă foarte grea. Nu ştiam nimic despre legi. Nu ştiam nimic despre vânzări. Eram inginer programator.” Conform spuselor lui Lakhiani, slujba în vânzări era extrem de stresantă. „Din cauza faptului că economia mergea atât de prost, nu aveam nici măcar salariul fix minim pe economie,” spune acesta. „Asta însemna că dacă nu făceai vânzări, nu erai plătit cu nimic.

MEDITAŢIA

Pentru a face faţă stresului de la locul de muncă, Lakhiani a început să caute un curs de meditaţie care să-i aline anxietatea-i aflată în creştere. Prima legătură pe care a avut-o cu meditaţia a fost rezultatul unei norocoase căutări pe Google. „Am găsit un curs online de meditaţie. M-am gândit că pare interesant şi că m-ar ajuta să fac faţă stresului. Şi acel curs m-a transformat,” spune Lakhiani.

Acesta îşi aduce aminte de zilele în care se ducea la muncă după primele sesiuni. „Nu doar că îmi abordam cu mai puţin stres locul de muncă, dar eficacitatea mea s-a dublat.” Acel prim val de vânzări de succes nu a fost o aberaţie. „În săptămâ-na ce a urmat şi în cea de după, mi-am dublat din nou vânzările.” Putem atribui meditaţiei această creştere meteorică? Sau oare Lakhiani pune laudele pe seama meditaţiei cu toate că e un talent înnăscut în vânzări? Indiferent care ar fi ade-vărul, pe durata a patru luni, în 2002, a fost promovat de trei ori. „M-au făcut director de vânzări chiar dacă aveam doar 26 de ani”, spune acesta.

În acel moment, avea o experienţă în vânzări de nouă luni. Lakhiani spune că practicarea meditaţiei l-a înzestrat cu intuiţie şi calm interior care i-a permis să lege mai uşor conexiuni la telefon. „Intuiam ce firme juridice să sun şi ce să spun.” Poate că sună a truc mental Jedi, dar s-a demonstrat ştiinţific că meditaţia oferă practicanţilor săi puterea de a desfăşura activităţi pe care le găseau incon-fortabile în trecut. Cum ar fi să-ţi pui căştile pe urechi şi să telefonezi firmelor ju-ridice.

ÎNCEPUTURILE MINDVALLEY

Lakhiani a rămas alături de companie pentru următoarele 18 luni, iar după această perioadă, cariera lui a continuat să avanseze. Însă devenea din ce în ce mai nesatisfăcut de zona vânzărilor. Din fericire, fiindcă reuşise să se mute şi de pe canapeaua amicului său într-o locuinţă mai frumoasă, Lakhiani a simţit im-boldul de a împărtăşii lumii practica meditaţiei care avusese un impact atât de mare asupra sa. „M-am gândit c-ar fi minunat dacă aş putea oferi lumii această ştiinţă minunată, această formă de artă superbă.”
Astfel, a creat un site simplu, care a evoluat în a deveni Mindvalley, un site care conform spuselor lui Lakhiani, are peste 1,5 milioane de abonaţi, peste 300.000 de studenţi plătitori şi 200 de angajaţi. Fondat în Times Square, New York, Mindvalley îşi are acum sediul în oraşul natal al lui Lakhiani, Kuala Lumpur, Malaiezia.

CULTURA ORGANIZAŢIONALĂ

Acum Lakhiani îşi petrece zilele trimiţând mandala de vibraţii bune în vieţile oamenilor şi la locurile de muncă din întreaga lume prin discursuri, educaţie şi produse educaţionale. În afară de rolul său de Director Executiv al Mindvalley, Lakhiani s-a recalificat ca doctor în cultură organizaţională, scotocind oraşele din întreaga lume şi vorbind despre cultura organizaţională care ar putea fi bolnavă sau prea puţin hrănită.

El vede acest lucru tot timpul. „Mergem într-o companie pentru a învăţa oamenii şi a preda cursurile a 200 de autori de top din domeniul dezvoltării personale,” spune acesta. Succesul în afaceri include aplicaţia pentru meditaţie Omvana, care conţine meditaţii ghidate şi acces la un infinit conţinut legat de meditaţie. Dacă nu aţi încercat încă, faceţi asta… e ca un masaj profund al ţesutului creierului.

În ceea ce priveşte cultura organizaţională, însăşi compania Mindvalley repre-zintă un studiu interesant de caz. Birourile sunt zugrăvite în tonuri calde de gal-ben şi culoarea oului de raţă, iar suprafeţele multor pereţi şi podele sunt îmbrăcate cu iarbă sintetică. Aici veţi vedea angajaţii plimbându-se cu calm, tolănindu-se pe flotile de fotolii cu puf, canapele şi hamace. Adăugaţi la tot acest amestec un strop de steampunk, cu antichităţi europene, lămpi, globuri şi ceasuri, şi veţi avea parte de o tipologie de birou pe care e greu să-l părăseşti atunci când se face ora cinci. Totul aici pare a fi fost creat ca un bastion al apărării împotriva anxietăţii la locul de muncă, în asemenea măsură încât sediul Mindvalley a fost votat de către cititorii Inc. ca fiind unul dintre Cele mai Tari Birouri din Lume în 2012. Ceea ce e perfect normal pentru o companie ai cărei angajaţi îşi câștigă traiul creând, programând şi educând, şi ştergând încruntarea de pe feţele oame-nilor.

Însă, dacă nu aveţi bugetul necesar pentru a remodela birourile companiei, nu vă îngrijoraţi.

În ciuda faptului că a creat unul dintre cele mai grozave birouri din lume, Lakhia-ni subliniază faptul că un design sofisticat nu reprezintă o cultură organizaţională pozitivă. „Mulţi oameni cred că această cultură organizaţională înseamnă să ai frigiderul alimentat cu mâncare,” spune acesta. Fără dubiu, şi aceste lucruri sunt importante, dar Lakhiani explică clar diferenţa. „Asta nu înseamnă cultură organizaţională, ci beneficii. Cultura organizaţională reprezintă un set de convin-geri şi deprinderi de bază pe care oamenii le posedă. Aceste convingeri şi deprin-deri definesc cine eşti.” Conform spuselor lui Lakhiani, cultura organizaţională reprezintă însumarea convingerilor şi deprinderilor umane. „Cu cât oamenii au convingeri şi deprinderi mai sănătoase, cu atât mai măreaţă este cultura organi-zaţională.”

Pentru cei nefamiliarizaţi cu discursul despre deprinderile şi convingerile dintr-o corporaţie, e nevoie de câteva lămuriri. Convingerile sunt cruciale la Mindvalley. Dar nu discutăm despre părerile angajaţilor despre Dumnezeu, Moş Crăciun sau Illuminati, ci despre convingerile angajaţilor despre companie şi cum ar trebui aceasta să opereze într-un mod ideal.

Lakhiani explică faptul că echipa este reunită la fiecare patru, cinci ani pentru a scrie 10 lucruri pe care cei din echipă le consideră a fi adevărate despre ceea ce sunt ei şi cine sunt ei ca organizaţie. „Apoi luăm acele 10 idei din partea celor 100 de angajaţi şi le sortăm în diverse coşuri,” spune Lakhiani. Putem ajunge să avem 30, dar alegem 10 dintre ideile colective.”

Echipa Mindvalley sortează apoi convingerile din coşuri şi creează ceea ce ei numesc un „cod al măreţiei,” care arată ca un fel de versiune de început a celor 10 porunci. Cartografierea valorilor companiei atât de meticulos s-a dovedit a fi benefică pentru Mindvalley în multe feluri. A condus în mod natural către un sens al autonomiei şi al mândriei în rândul angajaţilor. În plus, angajaţii se bucură de un program de muncă flexibil, care le permite să-şi aleagă orele de lucru şi vacanţele. Şi în prima zi de vineri a fiecărei luni, în loc de muncă, e ziua de învăţat, în care angajaţii inovează şi îşi optimizează echipele, îşi actualizează ideile şi-şi folosesc timpul învăţând dintr-o carte sau dintr-un curs pentru a-şi completa abilităţile.

Mai mult, şi poate mai important, codul „devine un mecanism decizional, care vă ajută să luaţi hotărâri mai rapid,” spune Lakhiani. „Vă protejează valorile.” For-mularea valorilor sinelui, ceea ce este, ceea ce nu este, a devenit un avantaj com-petitiv la Mindvalley. Fiind complet deschişi asupra culturii organizaţionale, au creat esenţialmente mediul de lucru perfect şi culeg beneficii financiare.

Cultura organizaţională nu e un lucru pe care toate afacerile îl fac bine de la înce-put. De fapt, multe companii mari par să nu fi înţeles ideea şi se folosesc de lucruri ca meditaţia ca unealtă pentru a face angajaţii să facă faţă aşteptărilor ne-realiste şi presiunii. Lakhiani pledează pentru o abordare mai rotundă, mai sănătoasă, cu punerea pe primul plan a sănătăţii şi fericirii angajaţilor. Ceea ce ne învaţă Lakhiani, este corelaţia clară dintre convingerile sănătoase şi o practică bună de afaceri. Convingerile sănătoase echivalează cu o cultură organizaţională sănătoasă, iar o cultură organizaţională sănătoasă echivalează cu un profit sănătos.

CUM SĂ CREEZI O CULTURĂ ORGANIZAŢIONALĂ DE EXCEPŢIE

„Priceperea culturii organizaţionale este importantă deoarece oamenii preiau con-vingerile şi obiceiurile celor de care sunt apropiaţi. Trebuie să vă definiţi convin-gerile.” Vishen Lakhiani îşi împărtăşeşte cele mai importante sfaturi pentru o cul-tură organizaţională de top.

1. STABILIŢI UN COD AL CONVINGERILOR COMPANIEI

La intervale aproape regulate, adunaţi-vă echipa şi descoperiţi un cod de valori. Acest lucru vă va ajuta nu doar să conturaţi deprinderile şi convingerile corecte pe care vreţi ca organizaţia dvs. să le aibă, ci vă va ajuta şi să conduceţi strategia de afaceri.

2. CÂND ANGAJAŢI, FACEŢI ASTA PENTRU CONVINGERILE OAMENILOR.

Dacă sunteţi o mică afacere abia înfiinţată sau un antreprenor care-şi caută un asociat, acesta este cel mai important aspect. Fiecare nou angajat vine cu propriul său set de convingeri. Vă împărtăşesc aceştia convingerile legate de cum este şi cum ar trebui să fie o companie? Indiciu: Mindvalley nu lasă nimic la voia sorţii. Aici, noilor angajaţi li se dă un chestionar care analizează asemenea convingeri înainte ca departamentul de resurse umane să facă vreo angajare.

3. CREAŢI O CULTURĂ ORGANIZAŢIONALĂ CARE AJUTĂ LA EVOLUŢIA CONVINGERILOR ŞI DEPRINDERILOR SĂNĂTOASE

Prezentaţi-vă clar convingerile fiecărui angajat, mai ales celor noi. Convingerile dvs. vă definesc realitatea. Dar ţineţi minte, convingerile sunt modelabile. Dacă un angajat are convingeri nesănătoase, cum ar fi că trebuie să lucreze 70 de ore pe săptămână, puteţi schimba cu puţină perseverenţă aceste convingeri.

Sursa: Foundr

Adaugati un comentariu

Categorii articole

Newsletter Urban Yoga

Introduceti adresa de email: